Kies ZELF uw LEVERDATUM, dit kan reeds MORGEN!   |   Overal in de België, Nederland en Luxemburg, van dinsdag tot en met zaterdag  |  

Vers versneden
gekoeld bij u
thuis geleverd.

10 Veelgestelde vragen ivm de eindejaarsperiode.

10 Veelgestelde vragen ivm de eindejaarsperiode.

 

10 VEELGESTELDE VRAGEN IVM DE EINDEJAARSPERIODE

Dagelijks krijgen we veel vragen ivm producten, levertermijnen, beschikbaarheid enz. 
Daarom geven we hier reeds het antwoord op de 10 meest gestelde vragen.

1. Tot wanneer kunnen we bestellen?

Bestellen kan altijd tot 9.00 's morgens voorafgaand aan de de dag van levering. Voor een levering op zaterdag 22 december en zaterdag 29 december houden wij het op 6.00u 's morgens van de dag voordien. Voor een levering op maandag 24 december en maandag 31 december kan je bestellen tot de zaterdag ervoor 6u 's morgens.

 

2. Welke zijn de leverdagen tijdens de feesten?

Wij leveren standaard van dinsdag tot en met zaterdag. Maar tijdens de feesten zijn er omwille van de beschikbaarheid van de koerierdienst een paar uitzonderingen. 

- de week vóór Kerst leveren we elke dag van dinsdag tot en met zaterdag 22 december

- daarna kunnen we terug leveren op:

                   - maandag 24 december (niet direct onze voorkeur!)

                   - donderdag 27 december

                   - vrijdag 28 december

                   - zaterdag 29 december

                   - maandag 31 december (niet direct onze voorkeur!)

Je ziet dat wij in samenspraak met onze koerierdienst ook uitzonderlijk op de maandagen 24 en 31 december kunnen leveren. Gezien het speciale karakter van deze dagen zien wij het leveren op die maandagen eerder als een uitzondering. Indien je op deze dagen wenst geleverd te worden raden we je absoluut aan de optie tijdsblok 8.00-13.00u te nemen. Anders riskeer je dat uw levering zeer laat in de namiddag zou geleverd worden. Die 2 dagen zijn avondleveringen UITGESLOTEN! Ook in Frankrijk kunnen wij niet leveren op 24 en 31 december.

 

Voor leveringen op 31 december is het mogelijk dat het verzenden in retourboxen (onze ecofriendly-optie) niet mogelijk is. Omdat wij verzenden op zondagavond, is er een kans dat de boxen niet bij ons zijn teruggekeerd (dit gebeurt normaal gezien pas op maandag). Geen nood, uw verzending wordt in dan in de standaard (perfect gekoelde) gustordoos afgeleverd.

In de volgende alinea's zal je zien dat de stress van zo'n last minute levering niet nodig is en je gerust enkele dagen vroeger kan laten leveren zonder enig probleem.

 

3. Is het een goed idee om mijn levering vroeger te laten leveren?
 
Zeer zeker!

Wij versnijden altijd alles vers net vóór de verzending. Niks ligt hier zomaar kant en klaar te wachten tot er iemand bestelt. Daarom kunnen wij een absolute versheidsgarantie bieden van 10 dagen na aankomst bij jou! Dus bijvoorbeeld op vrijdag 28 december laten leveren voor eindejaar stelt geen enkel probleem.

 

4. Mag het vlees nog in de diepvries?

 

Ongeveer 98% van ons gamma is vers. Een klein aantal producten worden sowieso diepgevroren geleverd maar dat zal nooit een verrassing zijn want dit wordt duidelijk aangegeven op de desbetreffende productpagina.

Is er een kwaliteitsverlies indien je dit verse vlees in de diepvries bewaart?

De regel hier is: hoe vetter het vlees en hoe minder vocht het bevat hoe minder kwaliteitsverlies bij het invriezen en ontdooien.  En dit zijn nu net de 2 eigenschappen die typisch zijn voor het vlees van Gustor. Wij verkopen geen snel gekweekt vlees  dat vol vocht zit en zwemt in de pan. Een volmondige JA dus, ons vlees is bij uitstek geschikt voor bewaring in de diepvries. Maar zoals eerder gezegd, met een bewaartermijn van 10 dagen in verse toestand is diepvriezen voor de feesten zeker geen must.

 

5. Hoe weet ik of mijn favoriete stuk vlees op stock is of zal zijn?

 

Onze website houdt rekening met de huidige en de toekomstige stock.

Dit wil zeggen: ALS JE HET ONLINE KUNT BESTELLEN BETEKENT DIT DAT HET VOORRADIG IS OF ZAL ZIJN OP HET MOMENT VAN LEVERING!

Onze voorraad is natuurlijk niet eindeloos, dus vroeg bestellen betekent absolute zekerheid. Het is mogelijk dat voor lastminute bestellingen je teleurgesteld zult zijn omdat je het niet meer kan bestellen via de site. Voor de meeste soorten gerijpt en niet gerijpt rundsvlees voorzien we geen problemen inzake beschikbaarheid. Voor alles wat wild, gevogelte, fondue en stonegrill betreft neem je beter je voorzorgen door zo vroeg mogelijk te bestellen.

 

6. Ik heb een vraag, hoe stel ik die?

 

Wij gaan er prat op dat jouw vragen altijd door een echte slager beantwoord worden, met kennis van zaken dus!

Vragen kan je stellen via:

- mail op info@gustor.be

- de chat op onze facebookpagina

- via telefoon op +32 (0) 473 60 06 22

 

Indien je een vraag stelt via de chat of via mail gelieve deze zo concreet mogelijk te houden. Onze slagers zijn in de eerste plaats slagers. Ze beantwoorden jouw vragen zeer graag maar ze houden het graag 'to the point'.  Algemene vragen als "wat is jullie beste stukje vlees" zijn bijna niet te beantwoorden. Ze zitten ook niet constant achter hun PC of laptop, ze hebben 99% van de tijd een mes in hun handen :-) . Dus niet wanhopen als je niet binnen de minuut een antwoord hebt, hoewel ze absoluut hun best zullen doen.

Heb je een eerder algemene vraag of wens je een snel antwoord, bel dan liever. Dit gaat sneller en je krijgt direct een antwoord.

 

7. Info ivm het bereiden van het vlees.

 

Onze slagers beantwoorden tevens zeer graag jouw vragen ivm het klaarmaken van vlees. Maar het spreekt van zelf dat wij niet voor iedere klant en voor ieder aangekocht stuk vlees voor jou een volledig persoonlijk uitgewerkt recept kunnen schrijven.

Veel info vind je op:

- de meeste productpagina's waar je dikwijls links vind naar recepten

- onze inspiratiepagina

- op onze facebookgroep 'Cooking with Gustor'

Lees ook eens volgende artikel: BBQen als een pro zonder stress. Zelfs voor een bereiding in de pan of de grill gelden dezelfde principes als deze die in het artikel staan.

 

8. Hebben jullie een speciaal eindejaarsgamma?

 

De meeste van onze vleessoorten zijn al zo uitzonderlijk dat ze op zich reeds geschikt zijn om een heerlijk Kerst- of eindejaarsdiner mee te bereiden. Veel van jouw gasten zullen het in Keulen horen donderen als ze vernemen dat ze een stukje Rubia Gallega Roxa Douro of een overheerlijke Pata Negra Pluma zullen voorgeschoteld krijgen .

Ons volledige gamma staat nu al online!

Naast deze klassiekers bieden wij ook een uitgebreid gamma:

- stonegrill

- fondue

- wildspecialiteiten

 

9. Kan ik ook komen afhalen?

 

Onze hoofdactiviteit bestaat in het bij jou thuisleveren van uitzonderlijke vleesoorten, en dit overal in de Benelux en Frankrijk.

Afhalen kan enkel in onze pickup shop te Koksijde. Ook op 24 en 31 december!

Wil je zelf komen afhalen, dan bel je best eens even om te informeren naar de voorraad en de openinsguren tijdens de speciale dagen.

 

10. Hebben jullie ook cadeaubonnen?

 

Jazeker! Die kan je eenvoudig bestellen via de site; Je vind hier de link.

Tijdens het bestellen kan je deze naar wens personaliseren met een boodschap voor de gelukkige. De bons worden niet per post opgestuurd maar die krijg je in PDF per mail. Ze bevatten een unieke code die de begunstigde kan gebruiken om aankopen te betalen op onze website. Het bedrag kan gespreid worden over verschillende aankopen tot het tegoed is opgebruikt.

 





  • Levering

    Wij leveren bij u thuis of op het werk (overal in de BENELUX en FRANKRIJK!) op DINSDAG-WOENSDAG-DONDERDAG-VRIJDAG en ZATERDAG. Bestellen kan tot 11u  daags voordien. Uw bestelling dient minimaal 80 euro te bedragen

    Voor 11.00 uur 's middags besteld, is voor 18.00 uur geleverd de volgende dag. Er wordt geleverd van dinsdag tot en met zaterdag. Bestellen voor een latere leverdatum kan natuurlijk ook door uw keuze te maken in onze leverkalender.  U kan kiezen voor de standaardverzending met levering tussen 8.00u en 18.00u of u kan een tijdsblok kiezen op de website. Uren of tijdstippen die afwijken van de door ons voorgestelde mogelijkheden worden wel doorgegeven aan onze koerier maar kunnen nooit gegarandeerd worden.

    Je kan de bestelling volgen via een track&trace-code, die één dag voor levering in je mailbox toekomt. Het Gustor-Pakket wordt onder guarantee verzonden via Dynalogic.  

    Wij garanderen een TOPservice inzake gekoelde thuislevering!

    Ons objectief: 100% e-fulfilment, 100% gelaagde leveringen.

    KlIK HIER als je wil lezen hoe dit samen kunnen bereiken!.

    Het is belangrijk te weten dat wij altijd vers en gekoeld verzenden en dus nooit diepgevroren - tenzij anders vermeld op de website. Dankzij de gekoelde verpakking kunnen wij onze klanten een optimale smaakervaring garanderen. Het vlees blijft dus ook gekoeld na levering! Ideaal voor wie aan de receptie van kantoor of werkplaats laat leveren.

     Indien het vlees niet in uitstekende conditie geleverd wordt, krijgt de klant zijn geld terug. Dat is de Gustor-garantie.

  • Afhalen

    Gustor Meat Boutique heeft ook een Pick-Upstore in Koksijde waar bestellingen gratis afgehaald kunnen worden.

      - Pick-up Store : Zeelaan 308, Koksijde - ma-vr : 10u tot 12u

Geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan zeker je spambox! Ook de mail met de track&trace-code kan daar terecht gekomen zijn. Liever de dag zelf al je vlees gehad? Bel ons: +32 473 60 06 22

Bij bewaring onder 7°C garandeert de vacuümverpakking een totale versheid van tien dagen na ontvangst. Voor alle gevogelte is dit vier dagen bij een bewaring onder de 4°c.

In de diepvries kan je het vlees tot zes maanden bewaren.

Alle producten worden vers - en dus niét diepgevroren verstuurd, tenzij anders vermeld op de website. Geen enkel product werd voorheen al diepgevroren.

Een speciale mededeling in verband met geur, kleur en smaak. Gustor Meat Boutiqueproducten zijn topproducten, meestal gerijpt en altijd boordevol smaak. Indien je nog geen ervaring had met dergelijke producten, zal je ongetwijfeld opmerken dat onze producten meestal een specifieke geur hebben. Ook de iets bruinere, gerijpte kleur is verschillend van het vlees dat je in de supermarkt vindt.

Dit is volkomen normaal. Zo kan een geurloze wijn ook onmogelijk een topwijn zijn, en evolueert de kleur naarmate de wijn langer rijpt.

Omdat we met verse producten werken, kan het zijn dat een product niet meer voorradig is. Hou de website in de gaten of mail ons met de vraag wanneer iets opnieuw beschikbaar is.

Heerlijk (en) vers vlees gegarandeerd, dankzij een combinatie van koeling en isolatie.

Het vlees wordt naar wens op maat gesneden. Meerdere stuks besteld? Die worden eerst individueel vacuüm getrokken, zo blijven hygiëne en veiligheid onderweg gewaarborgd. Het verpakte vlees gaat nadien in een isolerende EPS (piepschuimen) doos, waardoor het vlees in uitstekende conditie blijft tijdens de verzending.

Bij Gustor Meat Boutique hechten we groot belang aan het milieu. De verpakking werd speciaal door ons ontworpen en is absoluut milieuvriendelijk. De bijgevoegde koelelementen zijn perfect herbruikbaar en werden door een onafhankelijk controleorganisme gecertificeerd: niet-giftig en geschikt voor het koelen van levensmiddelen - volledig naar de regels van het FAVV. Mocht je de doos toch willen weggooien, is het goed om te weten dat EPS uitstekend recyclebaar is. U kan eveneeens kiezen voor onze eco-friendly verpakking waarbij enkel de inhoud van de koelbox afgeleverd wordt en de verpakking terugkeert naar Gustor en hergebruikt wordt. Bekijk hiervoor volgende video

Ons vlees wordt nooit diepgevroren verzonden, tenzij anders vermeld op de website.

Om onze klanten de optimale smaakervaring van ons uitzonderlijk vlees te garanderen, verzenden wij altijd vers en gekoeld.

Als we het pakket met normale zending zouden versturen, komt 95% van de leveringen binnen de 24 uur aan, maar 95% is voor ons onvoldoende. Gustor Meat Boutique gaat voor 100%. Onze pakketjes worden per express en met guarantee verstuurd. Dit heeft een prijskaartje, maar onze topproducten verdragen geen half werk.

Indien het vlees niet in uitstekende conditie geleverd wordt, krijgt de klant zijn geld terug. Dat is onze Gustor-garantie.

Verzendingskosten (exclusief BTW) voor vers en gekoeld transport

Levering naar Bestellingen < 100 € Bestellingen > 100 €
Benelux 9 € Gratis
Frankrijk Vraag uw gratis verzending aan voor bestellingen vanaf 200 €
Afhaling Gratis aan ons afhaalpunt in Koksijde.

Alle gegeven gewichten op de website van Gustor Meat Boutique zijn globale gewichten die een betaling op voorhand mogelijk maken. Het effectieve gewicht van het vlees kan verschillen, want de bestelling wordt namelijk in zijn totaal nagewogen.

Gustor Meat Boutique garandeert dat het verschil tussen beide nooit groter zal zijn dan 5%. Indien het geleverde gewicht meer blijkt te zijn dan het oorspronkelijk gegeven gewicht, hoeft de klant uiteraard niet bij te betalen.

Mocht het verschil toch groter zijn dan 5%, voorziet Gustor Meat Boutique een terugbetaling in cash.

Het verschil tussen beide gewichten wordt met een aftreksom berekend en daarna vermenigvuldigd met de gemiddelde kiloprijs van de gekochte goederen.

Niet alleen een ras is belangrijk voor vleeskwaliteit, maar ook het 'terroir' waar het beest geleefd heeft en wat het daar te eten kreeg. De Schotse Highlands, de Oostenrijkse Alpen, de bossen van de Landes, … betekenen ongetwijfeld een meerwaarde voor de vleeskwaliteit. Wij zijn constant op zoek naar deze plaatsen, omdat het overduidelijk is dat vlees van een Holsteinkoe, die jaren op een melkveebedrijf in Nederland heeft gestaan, niet te vergelijken valt met hetzelfde dier dat kon grazen op de flank van de Oostenrijkse Alpen.

Onmiddellijk na het bestellen, ontvang je een bevestigingsmail.

Ons objectief: 100% e-fulfilment, 100% gelaagde leveringen.

KlIK HIER als je wil lezen hoe dit samen kunnen bereiken!.


Klantenservice

De klantendienst is elke dag bereikbaar, ook zon-en feestdagen van 8.00u tot 19.00u

Gustor is specialist in levering van uitzonderlijk vlees aan particulieren.

Heb je vragen? Dit vinden we heel normaal. Aarzel zeker niet ons te contacteren.

We zijn er voor jou! En...bellen gaat het snelst!


Een echte vakman zal je te woord staan.