Thuislevering bij particulieren dagelijks van dinsdag tot en met zaterdag.

Vers versneden
gekoeld bij u
thuis geleverd.

CLEAN LABEL bij Gustor

CLEAN LABEL bij Gustor

 

Gustor Meatboutique lanceert als eerste slagerij het CLEAN LABEL

 

 

1.Wat betekent Clean Label?

Een product met een Clean Label is een product in zijn zuiverste vorm. Zonder enige toevoeging van

  •       Bewaarmiddelen
  •       Kleurstoffen
  •       Kleurstimulerende middelen
  •       Stabilisatoren
  •       Emulgatoren
  •       Fosfaten
  •       Dikkingsmiddelen
  •       Etc…

 

Deze producten zijn ook niet onder een zogenoemde ‘beschermende atmosfeer’  verpakt. In de realiteit is zo’n beschermende atmosfeer dikwijls synoniem voor bewaargas of een combinatie van gassen die een mooie kleur van het product of langere bewaartijd garanderen.

 

Niets van dit alles dus!

 

2. Waarom dit Clean Label?

 

  •       De consument heeft behoefte aan duidelijkheid.

Bijna dagelijks worden wij ondervraagd door potentiële klanten welke toegevoegde stoffen er in onze producten zitten.

Hierbij gaat het meestal om vragen ivm allergenen. Voor alle duidelijkheid: het is niet omdat een product allergenen bevat dat het een slecht product is.

Maar we moeten ons ook afvragen of die allergenen wel op hun plaats zijn. Dat melk lactose bevat is de normaalste zaak van de wereld. Maar dat er gluten in worst zitten is niet normaal. Worst of gehakt dient gewoon gemalen vlees te zijn, eventueel met één of andere specifieke kruiding. Maar gluten horen er niet in thuis, tenzij je een, ons inziens minderwaardig product aanbiedt, waarbij men gluten gebruikt om X% water te kunnen toevoegen zonder dat dit opvalt.

Het is niet omdat een product toegelaten is dat het opportuun is het te gebruiken.

 

  •       Veel van onze producten hebben zoveel smaak dat klanten zich afvragen waar die smaak vandaan komt. Dit is zeker het geval voor ons dry-aged vlees.

Wel deze zijn eigen aan het product. Wij willen hiermee duidelijk maken dat smaak inherent is aan het soort vlees dat wij aanbieden en dat daarvoor geen hocus pocus nodig is.

In een vleeswereld die overspoeld wordt door additieven, marinades, rubs, etc.. zouden we bijna vergeten dat er ook topproducten bestaan die van nature veel smaak bevatten.

Dat de ene steak de andere niet is, net zo voor kotelet of lamsvlees.

 

  •       Terug naar ‘normaal’.

o   Vlees verandert van kleur naargelang de hoeveelheid zuurstof waaraan het is blootgesteld.

o   De kleur van gekookt varkensvlees is grijs, niet roze.

o   Gemalen mager rundsvlees plakt van nature niet aan mekaar.

o   Water blijft niet hangen aan vlees.

o   Vlees met smaak heeft ook een specifieke geur.

o   En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.

 

Heel veel ‘kwaliteiten” die de gemiddelde consument momenteel verwacht vlees zijn een gevolg onnatuurlijke processen, toevoeging van (weliswaar toegelaten) additieven en van marketeers die ons doen geloven dat het zo hoort. 

Klanten vragen zich af waarom onze producten soms een andere kleur hebben dan wat zij normaal gewoon zijn.

Rundvlees bijvoorbeeld, bestaat hoofdzakelijk uit spieren. Spieren hebben zuurstof nodig. Het is zuurstof in de lucht die de rode kleur geeft aan spieren. Wanneer we de zuurstof uit de verpakking halen, verandert het vlees van kleur en wordt het iets donkerder en minder rood. Dit heeft echter geen invloed op de smaak en kwaliteit.

 

Hier komen we ook terug op de zogenoemde ‘beschermende atmosfeer’. Onze producten worden gewoon vacuum verpakt, onder dergelijke combinaties van gassen.

 

Waarom voegen wij geen (toegelaten) kleurbehoudende middelen aan onze producten, of bindmiddel aan onze hamburgers? Omdat deze eigenlijk niks terzake doen, allergieën kunnen opwekken of consumenten op het verkeerde been kunnen zetten.

Puur natuur lijkt ons een veel betere optie.

 

Wij zien bij importeurs ook soms vlees liggen dat binnenkomt met een houdbaarheidsdatum van 6 maand. Begrijpelijk dat groothandels en horeca graag met deze producten werken want zo wordt stockbeheer wel een stuk makkelijker. Op het etiket is geen enkel bewaarmiddel te bespeuren. Wel dit is NIET normaal en dergelijk product kan nooit een clean label krijgen bij Gustor

 

3. Waarom 2 soorten Clean Label bij Gustor?

Green Clean Label: enkel en alleen puur vlees. Niks aan toegevoegd.

Blue Clean Label: puur vlees met een natuurlijke kruiding zoals: zeezout, zwarte peper, anijszaad etc..

 

Sommige producten geven wij een specifieke kruiding. Dit is bijvoorbeeld het geval bij onze salsiccia. Voor alle duidelijkheid: Blue Clean Label betekent hier weeral puur natuur. We werken niet met gewoon (chemisch geproduceerd) keukenzout maar met natuurlijk zeezout. Zo is het voor klanten die een bepaald dieet volgen of een allergie hebben, belangrijk te weten dat ze bij een Blue Clean Label best eens nalezen wat er in zit.

 

4. Krijgen alle producten bij Gustor een Clean Label?

Bij het ontwikkelen van dit label hebben we gemerkt dat 95% van de producten die wij aanbieden en 99% van de omzet al Clean Label was.

Sommige producten die niet Clean Label waren hebben we uit ons assortiment gehaald.

Andere producten die superlekker zijn en waarvoor er momenteel geen Clean Label alternatief bestaat, hebben we behouden. Bijvoorbeeld de Secreto 07 van De Laet-Van Haver. We zijn er zeker van dat door de komst van Clean Labels, meer producenten verder nadenken of de toevoeging van bepaalde stoffen wel essentieel voor de kwaliteit van het product.

 

5. De toekomst.

We hopen bij Gustor dat we veel navolging krijgen.

Al te lang werd er in de vlees- en voedingswereld (of zeggen we beter industrie?)  geheimzinnig gedaan over de toevoeging van ‘hulpstoffen’ en werd het gebruik van chemische additieven als heel normaal gezien.

 

Het feit dat een additief toegelaten is (meestal door veel lobbywerk trouwens), blijkt dit in de praktijk een vrijgeleide te zijn om dit te pas en te onpas te gaan gebruiken.

 Als we een grote chef op TV een heerlijke paté zien maken en hij als geheim ingredient ‘kleurzout’ gebruikt (naar eigen zeggen, als een echte slager) dan breekt ons hart. Kleurzout bevat nitriet, is 100% chemisch en heeft als enig doel de paté mooi rood te maken na het bakken terwijl de natuurlijke kleur van gebakken varkensvlees gewoon grijs is.  Een gemiste kans?

 

Terug naar ‘normaal’ zeiden we toch?

 

Rik en Jef Debouver

Chief Butchers @ Gustor Meatboutique





  • Levering

    OPGELET AUB: TIJDENS DE EINDEJAARSFEESTEN GELDEN ANDERE DAN NORMALE LEVERDAGEN EN UITERSTE BESTELUREN. ZIE HIERVOOR ONZE INSPIRATIEPAGINA

    Wij leveren bij u thuis of op het werk (overal in de BENELUX en FRANKRIJK!) op DINSDAG-WOENSDAG-DONDERDAG-VRIJDAG en ZATERDAG. Bestellen kan tot 9u  daags voordien. Op zeer drukke dagen kan dit uur vervroegd worden. Uw bestelling dient minimaal 80 euro te bedragen

    Voor 9.00 uur 's morgens besteld, is voor 20.00 uur geleverd de volgende dag. Er wordt geleverd van dinsdag tot en met zaterdag. Bestellen voor een latere leverdatum kan natuurlijk ook door uw keuze te maken in onze leverkalender.  U kan kiezen voor de standaardverzending met levering tussen 8.00u en 20.00u of u kan een tijdsblok kiezen op de website. Koos u geen tijdsblokoptie dan wordt uw bestelling standaard geleverd tussen 8u en 20u. Daarvoor gaan wij een contract aan met de koerierdienst om te leveren tussen 8u en 18u. We weten immers dat de chauffeurs gedurende de dag soms wat vertraging oplopen. Het verwachtte uur van levering die u krijgt van de koerierdienst is nooit een absolute zekerheid. Wenst u de levering nog op dezelfde dag als avondmaal te nuttigen dan kiest u best het tijdsblok 'ochtendlevering' als optie. Hoe moet u de tijdsblokken interpreteren? Niet als een absolute zekerheid. Het tijdsblok ochtendlevering zal u zeker garanderen dat u het vlees voor het avondmaal kan serveren, maar niet dat we u een afspraak buitenshuis om 13.15u kunnen garanderen. In de meeste gevallen zal dit wel lukken, maar het is geen zekerheid, er kan vanalles gebeuren onderweg. Een namiddaglevering garandeert dat u pas om 13u dient thuis te zijn. Uren of tijdstippen die afwijken van de door ons voorgestelde mogelijkheden worden wel doorgegeven aan onze koerier maar kunnen nooit gegarandeerd worden.

    Je kan de bestelling volgen via een track&trace-code, die één dag voor levering in je mailbox toekomt. Het Gustor-Pakket wordt onder guarantee verzonden via Dynalogic.  Het door Dynalogic vooropgestelde uur van levering kan in de praktijk, op de dag van levering, wel nog afwijken door vertragingen onderweg. BELANGRIJK: Om wettelijke redenen is het onze koerier verboden bederfelijke levensmiddelen zoals vlees onbeheerd achter te laten. Je hebt geen boek of pak waspoeder gekocht. Onze koeriers doen hun uiterste best om je bestelling goed af te leveren, maar dan hebben we ook jouw medewerking nodig. Ga je plots dringend weg, leg dan een duidelijke boodschap aan je deur, gericht aan Dynalogic (niet aan Gustor), waarin staat bij welke buur ze het pakket mogen afleveren. Zonder dit bericht mogen ze wettelijk (voedselveiligheid) het pakket niet bij een buurman afleveren. En bel ons in dit geval, zodat we de chauffeur kunnen informeren voor de levering. Niet schrikken als u reeds enkele dagen voorafgaand aan uw levering een bericht krijgt van onze koerierdienst DYNALOGIC. Dit betekent absoluut niet dat uw bestelling reeds werd verzonden maar wel dat wij voor de desbetreffende dag reeds een venster hebben gereserveerd op hun routes voor uw pakket. Koerierdiensten zijn soms overbevraagd en op deze manier verzekeren wij ons van een goede levering. Op de dag die voorafgaat aan uw levering krijgt u wel nog een mail van ons dat uw bestelling versneden, verpakt en verzonden wordt.

    Het is niet toegelaten om als klant zelf uw leverafspraak te wijzigen met de koerierdienst. Wijzigingen dienen altijd via Gustor te gebeuren. Uw eigen afspraken met de koerierdienst vallen buiten de verantwoordelijkheid van Gustor

    Wij garanderen een TOPservice inzake gekoelde thuislevering!

    Ons objectief: 100% e-fulfilment, 100% gelaagde leveringen.

    KlIK HIER als je wil lezen hoe dit samen kunnen bereiken!.

    Het is belangrijk te weten dat wij altijd vers en gekoeld verzenden en dus nooit diepgevroren - tenzij anders vermeld op de website. Dankzij de gekoelde verpakking kunnen wij onze klanten een optimale smaakervaring garanderen. Het vlees blijft dus ook gekoeld na levering! Ideaal voor wie aan de receptie van kantoor of werkplaats laat leveren.

     Indien het vlees niet in uitstekende conditie geleverd wordt, krijgt de klant zijn geld terug. Dat is de Gustor-garantie.

  • Afhalen

    Gustor Meat Boutique heeft ook een Pick-Upstore in Koksijde waar bestellingen gratis afgehaald kunnen worden.

      - Pick-up Store : Zeelaan 205 (ingang in de Coosemanslaan, volg de pijlen op de ramen), Koksijde - ma-vr : 10u tot 12u

Geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan zeker je spambox! Ook de mail met de track&trace-code kan daar terecht gekomen zijn. Liever de dag zelf al je vlees gehad? Bel ons: +32 473 60 06 22

Bij bewaring onder 7°C garandeert de vacuümverpakking een totale versheid van 8 dagen na ontvangst. Voor alle gevogelte is dit vier dagen bij een bewaring onder de 4°c.

In de diepvries kan je het vlees tot zes maanden bewaren.

Alle producten worden vers - en dus niét diepgevroren verstuurd, tenzij anders vermeld op de website. Geen enkel product werd voorheen al diepgevroren.

Een speciale mededeling in verband met geur, kleur en smaak. Gustor Meat Boutiqueproducten zijn topproducten, meestal gerijpt en altijd boordevol smaak. Indien je nog geen ervaring had met dergelijke producten, zal je ongetwijfeld opmerken dat onze producten meestal een specifieke geur hebben. Ook de iets bruinere, gerijpte kleur is verschillend van het vlees dat je in de supermarkt vindt.

Dit is volkomen normaal. Zo kan een geurloze wijn ook onmogelijk een topwijn zijn, en evolueert de kleur naarmate de wijn langer rijpt.

Omdat we met verse producten werken, kan het zijn dat een product niet meer voorradig is. Hou de website in de gaten of mail ons met de vraag wanneer iets opnieuw beschikbaar is.

Heerlijk (en) vers vlees gegarandeerd, dankzij een combinatie van koeling en isolatie.

Het vlees wordt naar wens op maat gesneden. Meerdere stuks besteld? Die worden eerst individueel vacuüm getrokken, zo blijven hygiëne en veiligheid onderweg gewaarborgd. Het verpakte vlees gaat nadien in een isolerende EPS (piepschuimen) doos, waardoor het vlees in uitstekende conditie blijft tijdens de verzending.

Bij Gustor Meat Boutique hechten we groot belang aan het milieu. De verpakking werd speciaal door ons ontworpen en is absoluut milieuvriendelijk. De bijgevoegde koelelementen zijn perfect herbruikbaar en werden door een onafhankelijk controleorganisme gecertificeerd: niet-giftig en geschikt voor het koelen van levensmiddelen - volledig naar de regels van het FAVV. Mocht je de doos toch willen weggooien, is het goed om te weten dat EPS uitstekend recyclebaar is. U kan eveneeens kiezen voor onze eco-friendly verpakking waarbij enkel de inhoud van de koelbox afgeleverd wordt en de verpakking terugkeert naar Gustor en hergebruikt wordt. Bekijk hiervoor volgende video

Ons vlees wordt nooit diepgevroren verzonden, tenzij anders vermeld op de website.

Om onze klanten de optimale smaakervaring van ons uitzonderlijk vlees te garanderen, verzenden wij altijd vers en gekoeld.

Als we het pakket met normale zending zouden versturen, komt 95% van de leveringen binnen de 24 uur aan, maar 95% is voor ons onvoldoende. Gustor Meat Boutique gaat voor 100%. Onze pakketjes worden per express en met guarantee verstuurd. Dit heeft een prijskaartje, maar onze topproducten verdragen geen half werk. Is het vlees bestemd voor het avondmaal op de dag van levering, neem dan zeker de optie levering tussen 8u en 13u. Vertragingen kunnen altijd optreden. Is deze optie niet genomen dan is een stressloos avondmaal niet gegarandeerd.

Indien het vlees niet in uitstekende conditie geleverd wordt, krijgt de klant zijn geld terug. Dat is onze Gustor-garantie.

Verzendingskosten (incl BTW) voor vers en gekoeld transport

Verzendingskosten voor vers en gekoeld transport

Bestellingen < 150 € > 150 € > 300 €
naar Benelux 10,89 € Gratis Gratis
naar Frankrijk 25 € 25 € Gratis
naar Duitsland 25 € 25 € Gratis
Ophaling Gratis aan ons afhaalpunt in Koksijde (zie volgende stap)

Alle gegeven gewichten op de website van Gustor Meat Boutique zijn globale gewichten die een betaling op voorhand mogelijk maken. Het effectieve gewicht van het vlees kan verschillen, want de bestelling wordt namelijk in zijn totaal nagewogen.

Gustor Meat Boutique garandeert dat het verschil tussen beide nooit groter zal zijn dan 5%. Indien het geleverde gewicht meer blijkt te zijn dan het oorspronkelijk gegeven gewicht, hoeft de klant uiteraard niet bij te betalen.

Mocht het verschil toch groter zijn dan 5%, voorziet Gustor Meat Boutique een terugbetaling in cash.

Het verschil tussen beide gewichten wordt met een aftreksom berekend en daarna vermenigvuldigd met de gemiddelde kiloprijs van de gekochte goederen.

Niet alleen een ras is belangrijk voor vleeskwaliteit, maar ook het 'terroir' waar het beest geleefd heeft en wat het daar te eten kreeg. De Schotse Highlands, de Oostenrijkse Alpen, de bossen van de Landes, … betekenen ongetwijfeld een meerwaarde voor de vleeskwaliteit. Wij zijn constant op zoek naar deze plaatsen, omdat het overduidelijk is dat vlees van een Holsteinkoe, die jaren op een melkveebedrijf in Nederland heeft gestaan, niet te vergelijken valt met hetzelfde dier dat kon grazen op de flank van de Oostenrijkse Alpen.

Onmiddellijk na het bestellen, ontvang je een bevestigingsmail.

Ons objectief: 100% e-fulfilment, 100% gelaagde leveringen.

KlIK HIER als je wil lezen hoe dit samen kunnen bereiken!.


Klantenservice

De klantendienst is elke werkdag bereikbaar van 7.00u tot 18.00u

Gustor is specialist in levering van uitzonderlijk vlees aan particulieren.

Heb je vragen? Dit vinden we heel normaal. Aarzel zeker niet ons te contacteren.

We zijn er voor jou! En...bellen gaat het snelst!


Een echte vakman zal je te woord staan.