Home delivery, every day, from Tuesday to Saturday.

Freshly Cut &
Cool delivery
at home

Stressloos richting eindejaar.

Stressloos richting eindejaar.
 
1 Tot wanneer kan je bestellen?

 

 

 

Om de nodige zorg te garanderen die elke bestelling verdient, hebben we voldoende tijd nodig.

Versnijden, verpakken, verzenden, opvolgen...


We zijn en blijven een familiale slagerij en willen geen loutere 'verkoper' van vlees worden.

 

Gedurende het jaar kun je bestellen tot de dag voor levering.

 Dit is niet het geval tijdens de eindejaarsperiode.

Leveringen op 23, 24, 30 en 31 december moeten ten minste 3 dagen van tevoren worden besteld.

 Bijvoorbeeld: als je een levering wilt op maandag 23 december, moet je uiterlijk vrijdag 20 december bestellen.

 MAAR: we hebben ook een maximum aantal bestellingen ingesteld voor elke bezorgdag.

Zodra dit maximum is bereikt, kunnen volgende klanten die datum niet meer kiezen op de site.

Om teleurstelling te voorkomen, raden we je aan om je eindejaarsbestelling zo vroeg mogelijk te plaatsen. 

Tot woensdag 18 december (voor leveringen tijdens de kerstperiode) en woensdag 25 december (voor leveringen tijdens de nieuwjaarsperiode) accepteren we alle bestellingen zonder beperking.

Na deze tijd kunnen we sommige of alle leverdagen uitzetten op de website en dan kan niemand meer bestellen voor die leverdagen.

 

2. Welke zijn de leverdagen ?

Wij leveren standaard van dinsdag tot en met zaterdag.

Op 25 en 26 december en op 1 en 2 januari wordt er niet geleverd.

UITZONDERLIJK leveren we WEL op MAANDAG 23 en 30 december!!

Onze slagers werken dus continu door.

 

De kalender op de website is up to date👌.

 

 

In de volgende alinea's zal je zien dat een last-minute levering niet nodig is.

 

Laten leveren op 24 of 31 december zouden we enkel verkiezen als het niet anders kan.

 

Bestel je toch voor levering op 24 of 31 december,  raden we u zeker aan het ochtendblok 'levering vóór 14u' te kiezen!

 

Je kan beter één of meer dagen vroeger laten leveren zonder enig probleem.

 

Je laat altijd minstens 1 dag voorafgaande aan uw feestmaaltijd leveren! 

 

 

3. Kan ik vroeger laten leveren?

 

ZEER ZEKER!

 

Wij versnijden alles vers net vóór de verzending.

Niks ligt hier zomaar kant en klaar te wachten tot er iemand bestelt.

Daarom kunnen wij een absolute versheidsgarantie bieden van 7 dagen na aankomst bij jou!

Bijvoorbeeld op 21 of 23 december laten leveren voor Kerst is een zeer goed idee.

Idem voor 28 en 30 december voor Eindejaar.

 

4. Mag het vlees in de diepvries?

 

Ongeveer 98% van ons gamma is vers. Een klein aantal producten worden sowieso diepgevroren geleverd. (Dit zal nooit een verrassing zijn want het wordt duidelijk aangegeven op de productpagina's)

 

Mag het Gustorvlees in de diepvries?   JA!

 

De regel hier is: hoe vetter het vlees en hoe minder vocht het bevat, hoe minder kwaliteitsverlies bij het invriezen en ontdooien. 

En dit zijn nu net de 2 eigenschappen die typisch zijn voor het vlees van Gustor.  

Een volmondige JA dus, ons vlees is bij uitstek geschikt voor bewaring in de diepvries.

Maar zoals eerder gezegd, met een bewaartermijn van 7 dagen in verse toestand, is diepvriezen voor de feesten zeker geen must.

Lees hier alles ivm het invriezen en ontdooien van vlees.

 

5. Hoe zit het met de voorraad?

 

Onze website houdt rekening met de huidige en de toekomstige stock. 

 

Dit wil zeggen: ALS JE HET ONLINE KAN BESTELLEN,  DIT BETEKENT DAT JE ZEKER BENT VAN DE LEVERING.

 

Onze voorraad is natuurlijk niet oneindig.

Vroeg bestellen betekent absolute zekerheid.

Bestel je last-minute dan bestaat de mogelijkheid dat het niet meer lukt.

Voor de meeste soorten gerijpt en niet gerijpt rundsvlees voorzien we geen problemen.

 

Voor alles wat wild, gevogelte, fondue en stonegrill betreft, neem je beter je voorzorgen door zo vroeg mogelijk te bestellen.

 

6. Hoe stel ik een vraag?

 

Wij gaan er prat op dat jouw vragen altijd door een echte slager beantwoord worden, met kennis van zaken dus!

 

Vragen kan je stellen via:

BIJ VOORKEUR VIA TELEFOON, een beller weet het sneller!

   +32 473 60 06 22

- mail op info@gustor.be

- via whatsapp op +32 (0) 473 60 06 22 kan ook, hoewel we liever hebben dat u belt. 

 

 

Indien je een vraag stelt via de whatsapp of via mail gelieve deze zo concreet mogelijk te houden. Onze slagers zijn in de eerste plaats slagers. Ze beantwoorden zeer graag jouw vragen maar ze houden het graag 'to the point'. 

 

Algemene vragen als "wat is jullie beste stukje vlees" zijn bijna niet te beantwoorden. Ze zitten ook niet constant achter hun PC of laptop, ze hebben 99% van de tijd een mes in hun handen :-) . Dus niet wanhopen als je niet binnen de minuut een antwoord hebt, hoewel ze absoluut hun best zullen doen.

 

Heb je een eerder algemene vraag of wens je een snel antwoord, bel dan liever. Dit gaat sneller en je krijgt direct een antwoord.

 

7. Info ivm bereidingen.

 

Onze slagers beantwoorden tevens zeer graag jouw vragen ivm het klaarmaken van vlees.

Maar het spreekt van zelf dat wij niet voor iedere klant en voor ieder aangekocht stuk vlees een volledig persoonlijk uitgewerkt recept kunnen schrijven.

Veel info vind je op:

- de meeste productpagina's waar je dikwijls links vindt naar recepten

- onze inspiratiepagina

- op onze facebookgroep 'Cooking with Gustor'

Lees ook eens volgende artikel: BBQen als een pro zonder stress. Zelfs voor een bereiding in de pan of de grill gelden dezelfde principes als deze die in het artikel staan.

 

8. Wat is het eindejaarsgamma?

 

De meeste van onze vleessoorten zijn zo smaakvol en uitzonderlijk dat ze op zich geschikt zijn om een heerlijk Kerst- of eindejaarsdiner mee te bereiden.

 

Jouw gasten zullen het in Keulen horen donderen als ze vernemen dat ze een stukje Rubia Gallega Roxa Douro of een overheerlijke Pata Negra Pluma zullen voorgeschoteld krijgen.

 

Het volledige gamma zal online beschikbaar zijn vanaf eind november.

 

Naast ons standaard assortiment bieden wij ook een uitgebreid gamma:

 

STONEGRILL



 

ASSORTIMENT FONDUE

 



 

WILD ASSORTIMENT

 

 

 

 FOIE GRAS

(beschikbaar vanaf Eind november) 



Caviaar

 

- Kerstham

(beschikbaar vanaf Eind november) 

 

 

 

- GEVULDE KALKOEN

(beschikbaar vanaf Eind november) 

 

 

 

 

 

 

ORLOFF

 

 

 

 

 

9. Kan ik ook afhalen?

 

Afhalen kan enkel voor bestellingen die online gemaakt en betaald werden.

Ook op 23 en 30 december tussen 10u en 11u 's morgens.

Niet op 24 en 31 december.

 

Hoe het juist werkt leest u hier: https://gustor.be/nl/uw-bestelling-ophalen-bij-gustor

 

 

10. Hebben jullie cadeaubonnen?

 

 

Jazeker! Die kan je eenvoudig bestellen via de site. Je vindt hier de link.

 

Tijdens het bestellen kan je deze naar wens personaliseren met een boodschap voor de gelukkige.

 

De bons worden niet per post opgestuurd maar die krijg je in PDF per mail.

Ze bevatten een unieke code die de begunstigde kan gebruiken om aankopen te betalen op onze website. Het bedrag kan gespreid worden over verschillende aankopen tot het tegoed is opgebruikt.





  • Delivery

    Gustor Meat Boutique delivers delicious fresh meat at home, at work, or on holiday.
    (Benelux and France)

    ATTENTION PLEASE:DURING THE END OF YEAR PERIOD, OTHER THAN NORMAL DELIVERY DAYS AND DELIVERY TIMES APPLY. PLEASE SEE OUR INSPIRATION PAGE)

    Ordered before 9 a.m., delivered before 8 p.m. the next day. If you did not choose a time block option, your order will be delivered as standard between 8 am and 8 pm. For this we enter into a contract with Dynalogic of DHL to deliver between 8 am and 6 pm. After all, we know that the driver is sometimes delayed during the day. The expected time of delivery that you receive from the courier service is therefore never an absolute certainty. How should you interpret the time blocks? Not as an absolute certainty. The morning delivery time block will certainly guarantee that you can serve the meat for dinner, but not that we can guarantee you an appointment at 1.15 pm away from home. In most cases this will work, but it is not a certainty, anything can happen along the way. Afternoon delivery guarantees that you do not need to be home until 1 pm. We deliver from Tuesday to Saturday, but you can always order.

    You can follow the order via a track & trace code, which arrives in your mailbox one day before delivery. The Gustor package is sent under guarantee via Dynalogic or DHL. Don't be alarmed if you receive a message from our DYNALOGIC courier service a few days prior to your delivery. This does not mean that your order has already been shipped, but that we have already reserved a window on their routes for your package for the day in question. Courier services are sometimes overcrowded and in this way we ensure a good delivery. On the day preceding your delivery, you will receive an email from us informing you that your order will be cut, packed and shipped. IMPORTANT: For legal reasons, our courier is forbidden to leave perishable foodstuffs such as meat unattended. You haven't bought a book or a pack of washing powder. Our couriers do their utmost to get your order delivered effectively, but then we also need your cooperation. Should you suddenly go away urgently, place a clear message at your door, addressed to Dynalogic (not to Gustor), stating which neighbor they are allowed to deliver the package to. Without this message, they are legally (food safety) not allowed to deliver the package to a neighbor. And please call us in this case, so we can inform the driver before delivery

    As a customer, it is not permitted to change your delivery appointment with the courier service yourself. Changes must always be made via Gustor. Your own agreements with the courier service are outside the responsibility of Gustor

    It is important to know that we always send fresh and chilled and never frozen - unless otherwise stated on the website. Thanks to the refrigerated packaging, we can guarantee our customers an optimal taste experience. The meat therefore remains refrigerated after delivery! Ideal for those who deliver at the reception of the office or workshop.

    If the meat is not delivered in excellent condition, the customer gets his money back. That is the Gustor guarantee.

  • Pickup

    Gustor Meat Boutique also has a Pick-Up store in Koksijde, where orders can be picked up for free.

    The address of the Pick-Upstore is Zeelaan 205, Koksijde. Open from Monday to Friday, 10 a.m. to 12 noon.

Didn’t receive a confirmation email? Be sure to check your spam box! The mail with the track & trace code can also be found there.

Would you rather have had your meat on the day itself? Call us: +32 473 60 06 22

When stored under 7 ° C, the vacuum packaging guarantees a total freshness of 8 days after reception. For poultry this is four days with a storage under 4 ° C.

In the freezer you can keep the meat for up to six months.

All products are shipped fresh - and therefore not frozen - unless stated otherwise on the website. No product was previously frozen.

A special announcement about smell, color and taste. Gustor Meat Boutique products are top products, usually matured and always full of flavor. If you have no experience with such products, you will undoubtedly notice that our products usually have a specific smell. Also, the slightly browner, matured color is different from the meat that you find in the supermarket.

This is completely normal. For example, an odorless wine cannot possibly be a top wine, and the color evolves as the wine ripens longer.

Because we work with fresh products, it is possible that a product is no longer available. Keep an eye on the website or email us to see when something is available again.

Delicious (and) fresh meat guaranteed, thanks to a combination of cooling and insulation.

The meat is cut to size as desired. Ordered multiple items? These are first individually vacuum packed, so hygiene and safety remain guaranteed. The packaged meat then goes into an insulating EPS (polystyrene) box, which keeps the meat in excellent condition during shipping.

At Gustor Meat Boutique we attach great importance to the environment. The packaging was specially designed by us and is environmentally friendly. The enclosed cooling elements are perfectly reusable and have been certified by an independent inspection body: non-toxic and suitable for cooling foodstuffs - in full compliance with the rules of the FASFC. If you still want to discard the box, it is good to know that EPS is perfectly recyclable.

Our meat is never sent frozen, unless otherwise stated on the website.

In order to guarantee our customers an optimal taste experience with our exceptional quality meats, we always deliver fresh and chilled products.

If the meat is not delivered in optimal conditions, the customer is reimbursed. This is the Gustor guarantee.

Transportation Costs for cooled delivery

Order total : < 150 € > 150 € > 300 €
Belgium, Netherlands & Luxemburg 10,89 € Free Free
to France 25 € 25 € Free
to Germany 25 € 25 € Free
Pick-up Free at our Pick-Up store in Koksijde is free (select pick-up next step)

All weights on the website of Gustor Meat Boutique are global weights that make a payment in advance possible. The actual weight of the meat can differ, because the order is in its total weighted.

Gustor Meat Boutique guarantees that the difference between the two will never be greater than 5%. If the delivered weight proves to be more than the originally given weight, the customer obviously does not have to pay.

Should the difference still be greater than 5%, Gustor Meat Boutique provides a refund in cash.

The difference between the two weights is calculated with a subtraction sum and then multiplied by the average price per kilo of the purchased goods.

La race n’est pas le seul paramètre essentiel dans la qualité d’une viande. Le ‘terroir’ - le milieu dans lequel l’animal a vécu - et la nourriture qu’il a reçue sont autant d'éléments cruciaux. Les Highlands écossais, les Alpes autrichiennes, les forêts des Landes sont autant d’environnements qui garantissent une plus-value dans la qualité de la viande. Nous sommes constamment à la recherche de ces viandes provenant de ces régions d’exception. Il est évident qu’une viande de vache Holstein qui a passé des années dans un élevage laitier aux Pays-Bas n’a rien en commun avec celle du même type d’animal qui s'est nourri dans les herbages des Alpes autrichiennes.

Vous recevrez un couriel de confirmation immédiatement après votre commande. Dès cet instant, l’adresse de livraison ne peut plus être modifiée. Nous tenons ainsi éviter tout risque de confusion qui entraîneait un retard de plusieurs jours.

Quelques astuces pour une livraison parfaite? Cliquez ici...


Customer Service

Customer service can be reached every weekday of the week from 8 am till 6 pm.

In case you still have any questions or you would like some assitance making your order, don't hesitate to contact us.